مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 15:222022-02-05پزشكي

 راهکارهایی برای رهایی از چاقی شکمی


یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: چاقی شکمی خطرناک ترین نوع چاقی است که نه تنها در افراد دارای اضافه وزن بلکه در افراد با وزن نرمال نیز بسیار شایع شده است.

- کتایون صمدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه به تجمع زیاد چربی در اطراف شکم و پهلو چنانچه اندازه دور کمر بالاتر از 88 سانتی متر در خانم ها و بالاتر از 102 سانتی متر در آقایان باشد، چاقی شکمی می گویند، اظهار کرد: امروزه چاقی و اضافه وزن به ویژه چاقی شکمی یک معضل جهانی به حساب می آید.

چاقی شکمی با بسیاری از بیماری های مزمن مثل دیابت، کبد چرب، بیماری های قلبی عروقی و بعضی از سرطان ها و .

مرتبط است.

وی افزود: چاقی شکمی خطرناک ترین نوع چاقی به حساب می آید و نه تنها در افراد دارای اضافه وزن بلکه در افراد با وزن نرمال هم بسیار شایع است و با وجود وزن نرمال، آن ها را نیز در معرض بیماری های مزمن قرار می دهد.

چاقی شکمی نه فقط در بزرگسالان بلکه در کودکان و نوجوانان نیز به دلیل سبک زندگی بی تحرک و تغذیه نامناسب روز به روز در حال افزایش است؛ بنابراین پرداختن به راهکارهای پیشگیری و درمان چاقی به خصوص چاقی شکمی از اهمیت ویژه ای از منظر سلامتی برخوردار است.

این کارشناس تغذیه در خصوص علل ابتلا به چاقی شکمی، گفت: سبک تغذیه غلط، تحرک کم و فعالیت بدنی پایین، خواب نامنظم و ناکافی، استرس و اضطرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 راهکارهایی برای رهایی از چاقی شکمی

 راهکارهایی برای رهایی از چاقی شکمی